Szerda, 2025-07-09, 14:39


Főoldal
Regisztráció
Belépés
Continental Guild honlapja Üdvözöllek Vendég | RSS  
Honlap-menü

Mini-chat

Körkérdésünk
Értékeld honlapomat
Összes válasz: 15

Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0

Belépés

Yogg-Saron 


  


Yogg-Saron egy 3 fázisos fight. A fight során addok is poppolnak amiket a tanknak kell felvennie és különböző módokon húznia az adott kör alakú teremben. Amikor a játékosok belépnek…

Yogg-Saron egy 3 fázisos fight. A fight során addok is poppolnak amiket a tanknak kell felvennie és különböző módokon húznia az adott kör alakú teremben.

Amikor a játékosok belépnek a terembe, minden játékos kap egy "Sanity” nevű buffot, ami 100ig van fel-stackelve. Amikor egy játékos "Sanity”-je eléri a 0-t, a játékos automatikusan mind controllozva lesz Yog-Saron által. Az mc-zett játékosokat nem lehet combat res-elni es SS-sel sem tudnak kelni. Ezeket a játékosokat meg kell ölni. Ha egy játékos meghal vagy a raid elwipe-ol a "Sanity” buff automatikusan leesik a játékosokról.

A 4 watcher buffjai

Miutan a 4 ulduari watcherek meghaltak felkínálják a segítségüket a raidnek. Mind a 4 boss egy-egy buffot ad. Ahhoz, hogy aktiválni lehessen a bossokat, mind a 4 watcherrel kell beszélni a Yog-Saron feletti teremben. Hard mode esetén le lehet ondani egy vagy több watcher segyítségéről. Az insta resetelésével a watchereket vissza lehet állítani.

Freya: Freya buffja megnöveli 10%-kal a játékos sebzését és 20%-kal a bekapott healeket. Ugyanakkor "Sanity Well”-ket is létrehoz, amik a teren 4 pontjában találhatóak. Ezek zöld fény oszlopok, amikbe ha a player beleáll, a megfogyatkozott "Sanity”-je elkezd újra feltackelni 100ig. Ugyanakkor ezek a "Sanity Well”-ek csökkentik a player sebzését 50%-kal. DDknek nem tanácsos feleslegesen a zöld fényben tartózkodniuk, ha szeretnének tisztességes dps-t osztani.

Hodir: Hodir buffja is növeli a sebzést 10%-kal és csökkenti az összes bekapott sebzést 20%-kal. Hodir másik képessége, hogy ice blockba rak egy játékost ha az épp egy halálos sebzést kap. Így a játékos nem hal meg, 1 HP-n 10 másodpercig van befagyva, amiközben nem érheti sebzés és ő sem tud semmit csinálni, ugyanakkor healt viszont kaphat. Ha a játékos úgy érzi már biztonságban van leszedheti magárós a buffot egy szimpla jobb-klikkel.

Mimiron: Mimiron buffja is növeli a sebzést 10%-k és a játékos mozgását 20%-kal. Mimironnak van még egy debuffja is, amit a 2. és 3. fázisban lévő "polip karokra” rak. Ezek a debuffok felére csökkentik a karok támadási es negyedére a cast idejét. Ez a debuff 30 masodpercig van fenn a karokon.

Thorim: Thorim buffja is növeli a sebzést 10%-kal és minden játékos maximum életét 20%-kal. Thorim másik képessége, hogy a 3. fázisban az Immortal Guardians nevű addokat egy chanellinges képességgel megöli, ha alacsony HP-n vannak (<10%). Ezek az addook csak így ölhetők meg.

Ídő limit: A fightra 15 perc áll a raid rendelkezésére. ha nem nem sikerül ezen az időn belül megölnni Yogg-Saront, a boss berserk enragel es one-shotolja a raidet.

1. Fázis - leírás

Yogg-Saron whispers: They are coming for you...

Yogg-Saron kör alakú termében zöld felhők köröznek bizonyos útvonalakon. Ezekből a felhőkből Guardians of Yogg-Saron nevű mobok poppolnak 30 másodpercenként a fight kezdetében. Ahogy telik az első fázisban az idő, ezek a mobok egyre gyorsabban kezdenek majd poppolni. (Az első fázis végére körübelül 10 másodperces gyorsasággal.) A felhőkből ugyancsak poppolnak a mobok akárhányszor egy player megérinti azt. Nagyon fontos hogy MINDEN játékos azt tartsa leginkább szemelött, hogy ne menjen bele a felhőkbe, mert ez általában wipeot okoz! Ugyanakkor a fight kezdetén, amikor még viszonylag lassabban spawnolnak a Guardienek, akkor érdemes egy felhőbe valakinek gyorsan beleállni, hogy gyorsabban kijojjon a mob. Valószínülek még egy-az első kezdő mob- is poppolni fog, de fight elején még könnyen megoldható mindkettő megölése.

Sara, aki Yogg-Saron Vyrkul formában látható önmaga a terem közepén lebeg. Sara nem tankolható vagy direktben sebezhető. Meleeben ő sem támad, viszont különböző debuffokat rak a játékosokra és a guardienekre egyaránt, amiknek van pozití és nekatív hatásuk is. Sarának 4 ilyen debuffja van, amiket 12 sec alatt rotál.



Sara


debuffjai és képességei:

Sara’s Anger: (Ezeket a Guardienekre rakja.) 12.500 shadow sebzést oszt 3 sec alatt, de növeli a guardian sebzését 12.000-rel. (Tanktól és geartől függően ez lörübelül 3000 extra sebzés a tankon.) Randomra kapják a guardienek ezt a buffot, de általában egyszerre csak egyen van fenn.

Sara’s Blessing: Ez a spell healel a kitargetelt játékoson 27.000 és 33.000 között, de ugyanakkor 66.000 shadow sebzést is oszt 20 sec alatt. Ez a debuff nem annyira vészes de nem árt az illetőre figyelni egyé-egy healenek.

Sara’s Fervor: Eza a debuff növeli a játékos sebzését 20%-kal, de növeli a bekapott sebzést is 100%-kal. 15 másodpercig tart. Abban az esetben, ha tank kapja ezt a debuffot, a healereknek jobban oda kell rá figyelni mert a guardianek esetleges robbanása jóval nagyobb sebzést okoz a tanknak.

Ezek a a képességek nehezen ölnek meg önmagukban egy játékos, de ha esetleg egy játékos mindkét debuffot megkapja jobban opda kell rá figyelni. Tank esetében meg ha a tank saját CD-s képességei már fel lettek használva, egy-egy mentőövként szolgáló Guardian Spirittel vagy Hand of Sacrifice-al lehet rajtuk segíteni.

Guardians of Yogg-Saron

A Guardianoknak 1.1 millió HP-juk és kevés képességeik vannak. Az egyik, hogy MC-znek egy rövid időre egy játékost. Ezt lehet disspellezni és lehetőség szerint kell is, mert egy-egy MC-zett játékos könnyen beleszaladhat a zöld felhőkbe, ami megint csak wipehoz vezet általában. Az a legjobb, ha az összes healer figyel a dispellre, de leginkább egy kijelölt játékos. A legjobb akkor az elosztás, ha paladin teszi ezt, mivel a papoknak leginkabb a raid-healre kell figyelniük.

A másik képességük a "Dark Volley” ami 8.500 és 11.500 sebzést oszt ki 6-8 secenként 35 yardon belül. Ugyanakkor egy heal csökkentő debuffot is felrak a jatékosra. Ezt a képességet szabad és kell is szakítani!

A Guardianek nem ütnek nagyot a tankra (kb.10.000-t).

Amikor a guardian meghal egy nagyot robban (kb 25.000) sebezve ezzel azokat akik a közelében állnak; köztük Sarat is! AZ EGYETLEN MÓD, HOGY SARAT MEGOLJUK AZ EZ, HOGY A GUARDIENEK ROBBANÁSÁVAL SEBZŐDIK ES VÉGÜL MEGHAL. Ahhoz, hogy a 2. fázisba léphessen a raid 8 darab Guardiant kell megölnie Sara közvetlen közelében. Azok a Guardienek, amik messzebb hanak meg Saratól nem sebzik. Nagy hiba ha ilyen történik, mert a Guardienek egyre tgyorsabban poppolnak és több mob rossz helyen megölése akár még wipe-ot is okozhat.

1. Fázis – stratégia

Yogg-Saron whispers: Give in to your fear...

Amint egy player belép a terembe a fight megkezdődik és minden player megkapja a 100%-os "Sanity” buffját.

A tank az első aktivált (fényesebben füstölő) felhőhöz megy, amiből a Guardian fog poppolni. A raid a megbeszélt pozicíóját elfoglalja. Több féle variáció is létezik. Általában a tank és a raid együtt mozognak (a felhöket kikerülve), de vannak más lehetőségek is. Az main tank beállhat középre, Sarához ahol megvárja, amíg egy másik tank által fogott Guardiant a DDk leviszenk körübelül 20-30%-ra, majd betauntolja középre, ahol ő meg még 2-3 ranged dps megöli. Ez a stratégia ezért mondható egyszerűbbnek mert a raidnek nem kell olyan sokat mozognia a pálya szélén, mintha középen lennének. A középen állással az a gond, hogy ott sűrűbben mozognak a felhők és nagyobb rá az esély hogy egy játékos megérinti azokat.



A Guardianek dpselése közben a raid nem szenved túl nagy sebzést, így ez könnyen kihealelhető. Általában kevesebb healer (5-6) elég erre a boss fightra.

A legfontosabb dolog a fázisban, hogy EGY JÁTÉKOS SE álljon bele a felhőkbe! (Kivéve a legelején, ha direktbe van plusz egy mob húzva.) A felhők nem randon útvonalon mozognak; útvonaluk felhonként ellentétes irányba, de kör (inkább ovális) alakú pályán mozognak. Ha a raid ezt megfigyeli, akkor könnyedén tud egy kiválasztott síkon mozogni a felhővel együtt. A terem bejáratához közel nem mozog egy felhő sem. A "tauntolós” taktika esetében a raidnek itt kell elhelyezkednie. (1 heal es 2-3 dd a tajnk kozelébe mozog, a heal és a Guardian fennmaradó HPjának leverése miatt.)

Az első fázis NEM DPS FIGHT! A legfontosabb az, hogy figyeljenek a játékosok a felhőkre és időben hagyják abba a dps-t ha a Guardian hpja 25-30% alá esik. Miután a tank betauntolta középre, meg lehet ölni! Ez két nagyon fontos dolog, amin nagyon könnyű elwipe-olni figyelmetlenség miatt.

A fázis végén, ha még maradtak Guardianek Heroism-ot vagy Bloodlust-ot lehet használni, hogy a 2. fázis elött még meghaljanak az addok. Ezeknek a megölésénel vigyázni kell, nehogy a raidben robbanjanak fel.



2. Fázis – leírás

Yogg-Saron whispers: Kill them all... before they kill you...

A . fázisban Yogg-Saron megmutatja igazi önmagát és ezzel egyidejüleg több polip-kar szerű csáp is spawnol a teremben. Ezek között vannak a Crusher Tentacle-k, Corruptor Tentacle-k és a Constricting Tentacle-k. A fázis elején 1 Crusher Tentacle, 2 Corruptor Tentacle és 1 Constrictor Tentacle poppol. A karok bárhol poppolhatnak a teremben kivéve Yog-Saron körüli kék részt. A csápok nem tudnak mozogni és körübelül 2000-t sebeznek.

Crusher Tentacle: 2 millió HP-ja van. A tankra kb 10.000-t üt plusz 7000-t 8 yardos körben. van egy képességük: Diminish Power, ami csökkenti a raid sebzőképességét 20%-kal. A csáp addig channelingeli ezt a képességét ameddig a raid meg nem támadja. Ez a debuff stackelhet is, ha több Crusher van életben. Ezek a mobok egy percenként poppolnak a fázisban mindig kivéve a "Stun fázist”.


Constrictor Tentacle: 100.000 HP-ja van. Ezek a csápok is randomra poppolnak es felkapnak egy játékost. A játékos tudja használni képességeinek nagy részét ilyenkor, de például stancet es formot nem válthat. Ezek a csápok körübelül 20 secenként poppolnak es 5000 sebzést oszanak pár másodpercenként.

Corruptor Tentacle: 600.000 HP-ja van. Ez a csáp varázslatokat castol a játékosokra, viszont nincsen melee támadása. 
Támadásai: Apathy: 60%-kal csökkenti a sebzési és mozgási sebességét a játékosnak 20 secig. Black Plague: egy dispellezhető disease, ami 24 secig, 3 secenként 2 secre stunnolja a játékost. Curse of Doom: 20.000 shadow sebzést okoz 12 sec után. Ez egy Curse, dispellezhető. Draining Poison: Egy poison, ami 3500 HPt és 1400 manát szív el 3 secenként 18 másodpercig. Dispellezhető. Ennek a csápnak az összes spellje dispellezhető és lehetőség szerint le is kell szedni. A csápok 30-45 secenként poppolnak es randomra targetelik a játékosokat, aggrot enm figyelembe véve. Egy-egy spell1.5 sec alatt castol a csáp. (Ha Mimiron segítségül szolgál a raidben, akkor ez az idő 6 secre nyúlik.)

Mindeközben Yagg-Saron a terem közepén van egy burokban, ami védi mindenfajta külső sebzés ellen. Ahhoz, hogy a 2. fázison túl lehessen jutni, Yogg-Saront "belülről”, portalok segitségével lehet támadni. Yogg-Saronnak is van 2 képessége, amit a raidben használ. 
Brain Link: Ez a spell 2 playert választ, akiket összeköt egy fénycsóvával. Ha ez a 2 játékos túl messze áll egymástól, (ilyenkor piros a fény csík) akkor sebzést és Sanity losst szenvednek secenként A Brain Link 30 secig van fenna játékosok között. Ha a játékosok közel mozognak egymáshoz ez a sebzés megszűnik. 
Malady of the Mind: Ez egy fear efekt, amitol a játékosok 3 secig tehetetlenül szaladgálnak. 3 sec után az efekt egy közelebbi játékosra ugrik. Ha nincs a közelben senki, az efekt megszűnik, addiga mig Yogg-Saron úra nem castolja. Ha egy játékos látja, hogy a társa épp fearben szaladgál érdemes elfutni tőle, nehogy átugrojon rá az efekt.



2. Fázis – stratégia

Yogg-Saron whispers: They have turned against you... now, take your revenge...

A 2. fázisban a raid nagyjából együtt mozog és egy fontossági sorrendet követ:

Játokos kiszabadítása a Constrictor Tentacle csápból.
Crusher Tentacle-k tankolása és megölése.
Portálok használata.
Corruptor Tentacle-k megölése.

A fázis alatt a raid együtt mözög a szobában körbe, hogy minden csápot elérjen.



Portálozás

60 másodperccel a 2. fázis megkezdése után portálok nyílnak meg Yogg-Saron agyához. (25-fősben 10, 10-fősben 4 portál) Ezek a portálok a terem közepén lévő kék részen poppolnak es 15-20 secig vannak nyitva. Eddig lehet őket használni. A portálok kb 90 secenként spawnolnak. 1 portált összesen 1 játékos hzasználhat, ami azt jelenti, hogy maximum 25-fősben 10 player mehet be a boss agyába. A portálozást célszerű kiosztani a játékosok között. A portálokat általában a "melee group” tolti ki 1 vagy 2 healerrel. Az agyban a kijelölt csapatnak meg kell ölni a mobokat (csápok) minnel elöbb. Ezek a csápok nem sebeznek direktbe. 50%-t sebzik a playerre az általa okott sebzésnek. A 10 fős csapat 2 részre kell legyen oszva, mindkettőnel egy-egy healerrel. A két fél csapat kétfelé kezdi megölni a csápokat. Ezeknek nincs túl sok életük, így hamar megölhetők.

Az agyban vannak koponyák is amiktől a lenn tartozkodó játékosoknak el kell fordulniuk, mert ha szemben állnak velük, akkor 2000 sebzést és 2% Sanity loss-t kapnak be secenként 4 secig. Az a lényeg, hogy a csapat úgy próbáljon mozogni az agyban, hogy minnél kevesebbet érjék őket a koponyák Lunatic Gaze-e. Nem teljesen elkerülhető a koponyák általi sebzés, de megszakítható ha a játékos elfordul tőlük.

Ha az összes csáp halott, a csapat elindulhat a boss agyához (ehhez segít egy hunter Aspect of the Pack-je). Az agy egy Induce Madness nevű spellt castol 60 másodpercen keresztül. Ha ez letelik, akkor az összes agyban maradt játékos mczve lesz a fight hátralévő részében, amíg meg nem ölik őket a társaik. Az agyban a cél, hogy minnél több sebzést osszon be a kijelölt csapat a nélkül, hogy túl későn érnének ki az agyból. A channelink vége elött 5 másodpercel, ha elindulnak a játékosok még sértetlenül kiérnek.

Az agynak 6.86 millió HP-je van, ami össze van linkelve Yogg-Saron "agyon kívüli” HP-jával. Ez azt jelenti, ha az agyat 50%-os sebzés éri, a "külső” Yogg-Saron is 50%-t sérül.



Amikor a "benti” csapat az összes csápot leverte, a "külső” csápok automatikusan stunnolva lesznek. Ebben a rövid fázisban e benti csapat dolga, hogy minnél jobban sebezze az agyat, a külsőé meg hogy a fennmarado, esetleg túlságosan "elszaporodott” csápokat megöljék. Ugyanebben a fázisban érdemes a "Sanity lossokat” pótólni, azzal, hogy a player beleáll a Freya által létrehozott Sanity Wellekbe.

A 2. fázisban a portálok bizonyos időközönként nyílnak meg. A taktika ugyanaz mindhárom "belső” agyi jelenetben. A csápokat meg kell sorban ölni, majd a boss agyát támasni. Miután az agy 30%-os HP-ra csökken a 3. fázis kezdődik el.

Általános stratégiai kiosztás a DDknek 2. fázisban:

A melee DDk, ha nem az agyban vannak a Corruptor csápokat ölik, míg a ranged DDk a Crushereket. A játékosok közül amelyik a legközelebb tartózkodik egy Constrictor csáphoz azt érdemes megtámadnia, így a csápon lengő társát ki tudja szabadítani.

A raid nagyjábol együtt mozog a fázisban, kivéve ha látják hogy társuk feart kap. Ezektől a playerektol el kell távolodni.

A healereknek 2. fázisban figyeliük kell a dispellezésre.

Portálok elött a kijelölt csapatnek fel kell készülnie a portálozásra, nehogy lekéssék azt.

3. Fázis – leírás

Yogg-Saron whispers: Tell yourself again that these are not truly your friends...

A 3. fázis kezdetekor nem poppol több csáp, viszont a megmaradtakat (ha vannak) meg kell ölni. Az eddig Yogg-Saront körülvévő buborék megszűnik es a bosst lehet mostmár sebezni. A bossnak 55 millió HP-je van, de a fázis eléréséhez 30%-ra le kell verni a boss agyát, ami azt jelenti, hogy a fázis kezdetekor a bossnak 16.5 millió HP-je van.

Ebben a fázisban a boss Immortal Guardian-ket spawnol körübelül 10 secenként, amelyeknek 500.000 Hp-je van. Ezeket a mobokat a tankoknak kell felvenniük. A mobokra egy Empowered nevű buff van felstackelve 9ig. Stackenként 180%-kal nő a sebzésük, ami azt jelenti, hogy 9 stack esetében 1620% bonusz sebzésük van. A mob sebzése alatt ez a buff stackenként esik le a mobról. (50% HP-n körübelül 4-5 stack, 20%-on 1-2 stack marad)

Ezeknek a moboknak van egy másik képességük is, a Drain Life, amivel tickenként 3333 sebeznek. Ez a spell megszakítható.

Amikor az immortálok kevés HP-n vannak Yogg-Saron egy másik képességét, a Empowering Shadows-t használja. Ez a képesség egy channelinges heal, ami a targetolt immortal közelében lévő immortalokat és magát Yogg-Saront is healeli. Ez a képesség 750.000-t képes healelni 20 sec alatt. Ezt a képességet csak úgy lehet megszakítani, hogyha a Yogg-Saron által targetolt Immortal meghal. ha több Immortal van kevés HP-n, a boss többet is targetolhat egyszerre.

Az Immortalokat csak Thorim Titanic Storm nevű képessége tudja megölni. A legjobb megoldás az, ha egyesével leverik a játékosok az Immortálokat 1%-ra, majd hagyják, hogy Thorim kivégezze őket. Ha elég nagy a raid dps, akkor Yogg-Saron healje nem tud teljes mértékben érvényesülni és az Immortál meghal.

Ebben a fázisban Yogg-Saron használja Lunatic Gaze spellt, ami azt jelenti, hogy aki a boss felé fordul automatikusan 6000-t sebződik secenként és 4% Sanity losst is szenved.A DD-knek el kell fordulniuk a bosstol amikor elkezdi ezt a képességét channelingelni. A tankok úgy tudják a Sanity-jüket visszastackelni, hogy az Immortalokat tankoló másik tankokkal cserélnek.

3. Fázis – stratégia

Yogg-Saron whispers: There is no escape... not in this life... not in the next...

Lényegében amire figyelni kell a 3. fázisban: az immortalokat sorban alacsony HP-ra leverni és közben Yogg-Saronba is dpselni.

A raid együtt áll ebben a fázisban. (A healek végig Yogg-Sarontól elfordulva healelnek, hogy kerüljék a Lunatic Gazet.) A tank felveszi a poppolt Immortalt, majd elfordul Yogg-Sarontol és úgy tankolja. A 3. fázis egy DPS FIGHT, az 1. fázissal ellentétben! 2 tank szükséges ehhez a fázishoz.

Fontos, hogy MINDENKI figyeljen arra, hogy ha a Lunatic Gaze-t elkezdi Yogg-Saron castolni, egyből elforduljon mindenki. Amint vége a Lunatic Gaze-nek a dps folytathatja tovább Yogg-Saron sebzését.

A legjobb stratégia, ha a spawnoló Immortalokat az összes dps együtt sebzi, amíg le nem csökken a HP-juk 1%-ra, majd amíg a következő nem poppol Yogg-Saront sebzik.

Amikor a boss 8% HP körül van a csapat már nem törődik az Immortalokkal. A lehető legnagyobb dpssel (Heroism, trinketek, CDk) sebzi mindenki a bosst. Ilyenkor a tankok felveszik az Immortalokat és elnyomják az életben maradáshoz szükséges képességeiket. Amikor Yogg-Saron 800.000 HP alá ér, az Immortálok eltűnnek, a raid pedig megöli a bosst.
Keresés

Naptár
«  Július 2025  »
HKSzeCsPSzoV
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Mentett bejegyzések

Linkek:
  • wowhead jó barát
  • wowwiki
  • Euroszerver

  • Copyright MyCorp © 2025Honlapszerkesztő - uCoz