Yogg-Saron

Yogg-Saron
egy 3 fázisos fight. A fight során addok is poppolnak amiket a tanknak
kell felvennie és különböző módokon húznia az adott kör alakú teremben.
Amikor a játékosok belépnek…
Yogg-Saron
egy 3 fázisos fight. A fight során addok is poppolnak amiket a tanknak
kell felvennie és különböző módokon húznia az adott kör alakú teremben.
Amikor
a játékosok belépnek a terembe, minden játékos kap egy "Sanity” nevű
buffot, ami 100ig van fel-stackelve. Amikor egy játékos "Sanity”-je
eléri a 0-t, a játékos automatikusan mind controllozva lesz Yog-Saron
által. Az mc-zett játékosokat nem lehet combat res-elni es SS-sel sem
tudnak kelni. Ezeket a játékosokat meg kell ölni. Ha egy játékos meghal
vagy a raid elwipe-ol a "Sanity” buff automatikusan leesik a
játékosokról.
A 4 watcher buffjai
Miutan
a 4 ulduari watcherek meghaltak felkínálják a segítségüket a raidnek.
Mind a 4 boss egy-egy buffot ad. Ahhoz, hogy aktiválni lehessen a
bossokat, mind a 4 watcherrel kell beszélni a Yog-Saron feletti
teremben. Hard mode esetén le lehet ondani egy vagy több watcher
segyítségéről. Az insta resetelésével a watchereket vissza lehet
állítani.
Freya:
Freya buffja megnöveli 10%-kal a játékos sebzését és 20%-kal a bekapott
healeket. Ugyanakkor "Sanity Well”-ket is létrehoz, amik a teren 4
pontjában találhatóak. Ezek zöld fény oszlopok, amikbe ha a player
beleáll, a megfogyatkozott "Sanity”-je elkezd újra feltackelni 100ig.
Ugyanakkor ezek a "Sanity Well”-ek csökkentik a player sebzését 50%-kal.
DDknek nem tanácsos feleslegesen a zöld fényben tartózkodniuk, ha
szeretnének tisztességes dps-t osztani.
Hodir:
Hodir buffja is növeli a sebzést 10%-kal és csökkenti az összes
bekapott sebzést 20%-kal. Hodir másik képessége, hogy ice blockba rak
egy játékost ha az épp egy halálos sebzést kap. Így a játékos nem hal
meg, 1 HP-n 10 másodpercig van befagyva, amiközben nem érheti sebzés és ő
sem tud semmit csinálni, ugyanakkor healt viszont kaphat. Ha a játékos
úgy érzi már biztonságban van leszedheti magárós a buffot egy szimpla
jobb-klikkel.
Mimiron:
Mimiron buffja is növeli a sebzést 10%-k és a játékos mozgását 20%-kal.
Mimironnak van még egy debuffja is, amit a 2. és 3. fázisban lévő
"polip karokra” rak. Ezek a debuffok felére csökkentik a karok támadási
es negyedére a cast idejét. Ez a debuff 30 masodpercig van fenn a
karokon.
Thorim:
Thorim buffja is növeli a sebzést 10%-kal és minden játékos maximum
életét 20%-kal. Thorim másik képessége, hogy a 3. fázisban az Immortal
Guardians nevű addokat egy chanellinges képességgel megöli, ha alacsony
HP-n vannak (<10%). Ezek az addook csak így ölhetők meg.
Ídő
limit: A fightra 15 perc áll a raid rendelkezésére. ha nem nem sikerül
ezen az időn belül megölnni Yogg-Saront, a boss berserk enragel es
one-shotolja a raidet.
1. Fázis - leírás
Yogg-Saron whispers: They are coming for you...
Yogg-Saron
kör alakú termében zöld felhők köröznek bizonyos útvonalakon. Ezekből a
felhőkből Guardians of Yogg-Saron nevű mobok poppolnak 30
másodpercenként a fight kezdetében. Ahogy telik az első fázisban az idő,
ezek a mobok egyre gyorsabban kezdenek majd poppolni. (Az első fázis
végére körübelül 10 másodperces gyorsasággal.) A felhőkből ugyancsak
poppolnak a mobok akárhányszor egy player megérinti azt. Nagyon fontos
hogy MINDEN játékos azt tartsa leginkább szemelött, hogy ne menjen bele a
felhőkbe, mert ez általában wipeot okoz! Ugyanakkor a fight kezdetén,
amikor még viszonylag lassabban spawnolnak a Guardienek, akkor érdemes
egy felhőbe valakinek gyorsan beleállni, hogy gyorsabban kijojjon a mob.
Valószínülek még egy-az első kezdő mob- is poppolni fog, de fight
elején még könnyen megoldható mindkettő megölése.
Sara,
aki Yogg-Saron Vyrkul formában látható önmaga a terem közepén lebeg.
Sara nem tankolható vagy direktben sebezhető. Meleeben ő sem támad,
viszont különböző debuffokat rak a játékosokra és a guardienekre
egyaránt, amiknek van pozití és nekatív hatásuk is. Sarának 4 ilyen
debuffja van, amiket 12 sec alatt rotál.
Sara
debuffjai és képességei:
Sara’s
Anger: (Ezeket a Guardienekre rakja.) 12.500 shadow sebzést oszt 3 sec
alatt, de növeli a guardian sebzését 12.000-rel. (Tanktól és geartől
függően ez lörübelül 3000 extra sebzés a tankon.) Randomra kapják a
guardienek ezt a buffot, de általában egyszerre csak egyen van fenn.
Sara’s
Blessing: Ez a spell healel a kitargetelt játékoson 27.000 és 33.000
között, de ugyanakkor 66.000 shadow sebzést is oszt 20 sec alatt. Ez a
debuff nem annyira vészes de nem árt az illetőre figyelni egyé-egy
healenek.
Sara’s
Fervor: Eza a debuff növeli a játékos sebzését 20%-kal, de növeli a
bekapott sebzést is 100%-kal. 15 másodpercig tart. Abban az esetben, ha
tank kapja ezt a debuffot, a healereknek jobban oda kell rá figyelni
mert a guardianek esetleges robbanása jóval nagyobb sebzést okoz a
tanknak.
Ezek
a a képességek nehezen ölnek meg önmagukban egy játékos, de ha esetleg
egy játékos mindkét debuffot megkapja jobban opda kell rá figyelni. Tank
esetében meg ha a tank saját CD-s képességei már fel lettek használva,
egy-egy mentőövként szolgáló Guardian Spirittel vagy Hand of
Sacrifice-al lehet rajtuk segíteni.
Guardians of Yogg-Saron
A
Guardianoknak 1.1 millió HP-juk és kevés képességeik vannak. Az egyik,
hogy MC-znek egy rövid időre egy játékost. Ezt lehet disspellezni és
lehetőség szerint kell is, mert egy-egy MC-zett játékos könnyen
beleszaladhat a zöld felhőkbe, ami megint csak wipehoz vezet általában.
Az a legjobb, ha az összes healer figyel a dispellre, de leginkább egy
kijelölt játékos. A legjobb akkor az elosztás, ha paladin teszi ezt,
mivel a papoknak leginkabb a raid-healre kell figyelniük.
A
másik képességük a "Dark Volley” ami 8.500 és 11.500 sebzést oszt ki
6-8 secenként 35 yardon belül. Ugyanakkor egy heal csökkentő debuffot is
felrak a jatékosra. Ezt a képességet szabad és kell is szakítani!
A Guardianek nem ütnek nagyot a tankra (kb.10.000-t).
Amikor
a guardian meghal egy nagyot robban (kb 25.000) sebezve ezzel azokat
akik a közelében állnak; köztük Sarat is! AZ EGYETLEN MÓD, HOGY SARAT
MEGOLJUK AZ EZ, HOGY A GUARDIENEK ROBBANÁSÁVAL SEBZŐDIK ES VÉGÜL MEGHAL.
Ahhoz, hogy a 2. fázisba léphessen a raid 8 darab Guardiant kell
megölnie Sara közvetlen közelében. Azok a Guardienek, amik messzebb
hanak meg Saratól nem sebzik. Nagy hiba ha ilyen történik, mert a
Guardienek egyre tgyorsabban poppolnak és több mob rossz helyen megölése
akár még wipe-ot is okozhat.
1. Fázis – stratégia
Yogg-Saron whispers: Give in to your fear...
Amint egy player belép a terembe a fight megkezdődik és minden player megkapja a 100%-os "Sanity” buffját.
A
tank az első aktivált (fényesebben füstölő) felhőhöz megy, amiből a
Guardian fog poppolni. A raid a megbeszélt pozicíóját elfoglalja. Több
féle variáció is létezik. Általában a tank és a raid együtt mozognak (a
felhöket kikerülve), de vannak más lehetőségek is. Az main tank beállhat
középre, Sarához ahol megvárja, amíg egy másik tank által fogott
Guardiant a DDk leviszenk körübelül 20-30%-ra, majd betauntolja középre,
ahol ő meg még 2-3 ranged dps megöli. Ez a stratégia ezért mondható
egyszerűbbnek mert a raidnek nem kell olyan sokat mozognia a pálya
szélén, mintha középen lennének. A középen állással az a gond, hogy ott
sűrűbben mozognak a felhők és nagyobb rá az esély hogy egy játékos
megérinti azokat.
A
Guardianek dpselése közben a raid nem szenved túl nagy sebzést, így ez
könnyen kihealelhető. Általában kevesebb healer (5-6) elég erre a boss
fightra.
A
legfontosabb dolog a fázisban, hogy EGY JÁTÉKOS SE álljon bele a
felhőkbe! (Kivéve a legelején, ha direktbe van plusz egy mob húzva.) A
felhők nem randon útvonalon mozognak; útvonaluk felhonként ellentétes
irányba, de kör (inkább ovális) alakú pályán mozognak. Ha a raid ezt
megfigyeli, akkor könnyedén tud egy kiválasztott síkon mozogni a
felhővel együtt. A terem bejáratához közel nem mozog egy felhő sem. A
"tauntolós” taktika esetében a raidnek itt kell elhelyezkednie. (1 heal
es 2-3 dd a tajnk kozelébe mozog, a heal és a Guardian fennmaradó
HPjának leverése miatt.)
Az
első fázis NEM DPS FIGHT! A legfontosabb az, hogy figyeljenek a
játékosok a felhőkre és időben hagyják abba a dps-t ha a Guardian hpja
25-30% alá esik. Miután a tank betauntolta középre, meg lehet ölni! Ez
két nagyon fontos dolog, amin nagyon könnyű elwipe-olni figyelmetlenség
miatt.
A
fázis végén, ha még maradtak Guardianek Heroism-ot vagy Bloodlust-ot
lehet használni, hogy a 2. fázis elött még meghaljanak az addok. Ezeknek
a megölésénel vigyázni kell, nehogy a raidben robbanjanak fel.
2. Fázis – leírás
Yogg-Saron whispers: Kill them all... before they kill you...
A
. fázisban Yogg-Saron megmutatja igazi önmagát és ezzel egyidejüleg
több polip-kar szerű csáp is spawnol a teremben. Ezek között vannak a
Crusher Tentacle-k, Corruptor Tentacle-k és a Constricting Tentacle-k. A
fázis elején 1 Crusher Tentacle, 2 Corruptor Tentacle és 1 Constrictor
Tentacle poppol. A karok bárhol poppolhatnak a teremben kivéve Yog-Saron
körüli kék részt. A csápok nem tudnak mozogni és körübelül 2000-t
sebeznek.
Crusher
Tentacle: 2 millió HP-ja van. A tankra kb 10.000-t üt plusz 7000-t 8
yardos körben. van egy képességük: Diminish Power, ami csökkenti a raid
sebzőképességét 20%-kal. A csáp addig channelingeli ezt a képességét
ameddig a raid meg nem támadja. Ez a debuff stackelhet is, ha több
Crusher van életben. Ezek a mobok egy percenként poppolnak a fázisban
mindig kivéve a "Stun fázist”.
Constrictor
Tentacle: 100.000 HP-ja van. Ezek a csápok is randomra poppolnak es
felkapnak egy játékost. A játékos tudja használni képességeinek nagy
részét ilyenkor, de például stancet es formot nem válthat. Ezek a csápok
körübelül 20 secenként poppolnak es 5000 sebzést oszanak pár
másodpercenként.
Corruptor Tentacle: 600.000 HP-ja van. Ez a csáp varázslatokat castol a játékosokra, viszont nincsen melee támadása.
Támadásai:
Apathy: 60%-kal csökkenti a sebzési és mozgási sebességét a játékosnak
20 secig. Black Plague: egy dispellezhető disease, ami 24 secig, 3
secenként 2 secre stunnolja a játékost. Curse of Doom: 20.000 shadow
sebzést okoz 12 sec után. Ez egy Curse, dispellezhető. Draining Poison:
Egy poison, ami 3500 HPt és 1400 manát szív el 3 secenként 18
másodpercig. Dispellezhető. Ennek a csápnak az összes spellje
dispellezhető és lehetőség szerint le is kell szedni. A csápok 30-45
secenként poppolnak es randomra targetelik a játékosokat, aggrot enm
figyelembe véve. Egy-egy spell1.5 sec alatt castol a csáp. (Ha Mimiron
segítségül szolgál a raidben, akkor ez az idő 6 secre nyúlik.)
Mindeközben
Yagg-Saron a terem közepén van egy burokban, ami védi mindenfajta külső
sebzés ellen. Ahhoz, hogy a 2. fázison túl lehessen jutni, Yogg-Saront
"belülről”, portalok segitségével lehet támadni. Yogg-Saronnak is van 2
képessége, amit a raidben használ.
Brain
Link: Ez a spell 2 playert választ, akiket összeköt egy fénycsóvával.
Ha ez a 2 játékos túl messze áll egymástól, (ilyenkor piros a fény csík)
akkor sebzést és Sanity losst szenvednek secenként A Brain Link 30
secig van fenna játékosok között. Ha a játékosok közel mozognak
egymáshoz ez a sebzés megszűnik.
Malady
of the Mind: Ez egy fear efekt, amitol a játékosok 3 secig tehetetlenül
szaladgálnak. 3 sec után az efekt egy közelebbi játékosra ugrik. Ha
nincs a közelben senki, az efekt megszűnik, addiga mig Yogg-Saron úra
nem castolja. Ha egy játékos látja, hogy a társa épp fearben szaladgál
érdemes elfutni tőle, nehogy átugrojon rá az efekt.
2. Fázis – stratégia
Yogg-Saron whispers: They have turned against you... now, take your revenge...
A 2. fázisban a raid nagyjából együtt mozog és egy fontossági sorrendet követ:
Játokos kiszabadítása a Constrictor Tentacle csápból.
Crusher Tentacle-k tankolása és megölése.
Portálok használata.
Corruptor Tentacle-k megölése.
A fázis alatt a raid együtt mözög a szobában körbe, hogy minden csápot elérjen.
Portálozás
60
másodperccel a 2. fázis megkezdése után portálok nyílnak meg Yogg-Saron
agyához. (25-fősben 10, 10-fősben 4 portál) Ezek a portálok a terem
közepén lévő kék részen poppolnak es 15-20 secig vannak nyitva. Eddig
lehet őket használni. A portálok kb 90 secenként spawnolnak. 1 portált
összesen 1 játékos hzasználhat, ami azt jelenti, hogy maximum 25-fősben
10 player mehet be a boss agyába. A portálozást célszerű kiosztani a
játékosok között. A portálokat általában a "melee group” tolti ki 1 vagy
2 healerrel. Az agyban a kijelölt csapatnak meg kell ölni a mobokat
(csápok) minnel elöbb. Ezek a csápok nem sebeznek direktbe. 50%-t sebzik
a playerre az általa okott sebzésnek. A 10 fős csapat 2 részre kell
legyen oszva, mindkettőnel egy-egy healerrel. A két fél csapat kétfelé
kezdi megölni a csápokat. Ezeknek nincs túl sok életük, így hamar
megölhetők.
Az
agyban vannak koponyák is amiktől a lenn tartozkodó játékosoknak el
kell fordulniuk, mert ha szemben állnak velük, akkor 2000 sebzést és 2%
Sanity loss-t kapnak be secenként 4 secig. Az a lényeg, hogy a csapat
úgy próbáljon mozogni az agyban, hogy minnél kevesebbet érjék őket a
koponyák Lunatic Gaze-e. Nem teljesen elkerülhető a koponyák általi
sebzés, de megszakítható ha a játékos elfordul tőlük.
Ha
az összes csáp halott, a csapat elindulhat a boss agyához (ehhez segít
egy hunter Aspect of the Pack-je). Az agy egy Induce Madness nevű spellt
castol 60 másodpercen keresztül. Ha ez letelik, akkor az összes agyban
maradt játékos mczve lesz a fight hátralévő részében, amíg meg nem ölik
őket a társaik. Az agyban a cél, hogy minnél több sebzést osszon be a
kijelölt csapat a nélkül, hogy túl későn érnének ki az agyból. A
channelink vége elött 5 másodpercel, ha elindulnak a játékosok még
sértetlenül kiérnek.
Az
agynak 6.86 millió HP-je van, ami össze van linkelve Yogg-Saron "agyon
kívüli” HP-jával. Ez azt jelenti, ha az agyat 50%-os sebzés éri, a
"külső” Yogg-Saron is 50%-t sérül.
Amikor
a "benti” csapat az összes csápot leverte, a "külső” csápok
automatikusan stunnolva lesznek. Ebben a rövid fázisban e benti csapat
dolga, hogy minnél jobban sebezze az agyat, a külsőé meg hogy a
fennmarado, esetleg túlságosan "elszaporodott” csápokat megöljék.
Ugyanebben a fázisban érdemes a "Sanity lossokat” pótólni, azzal, hogy a
player beleáll a Freya által létrehozott Sanity Wellekbe.
A
2. fázisban a portálok bizonyos időközönként nyílnak meg. A taktika
ugyanaz mindhárom "belső” agyi jelenetben. A csápokat meg kell sorban
ölni, majd a boss agyát támasni. Miután az agy 30%-os HP-ra csökken a 3.
fázis kezdődik el.
Általános stratégiai kiosztás a DDknek 2. fázisban:
A
melee DDk, ha nem az agyban vannak a Corruptor csápokat ölik, míg a
ranged DDk a Crushereket. A játékosok közül amelyik a legközelebb
tartózkodik egy Constrictor csáphoz azt érdemes megtámadnia, így a
csápon lengő társát ki tudja szabadítani.
A raid nagyjábol együtt mozog a fázisban, kivéve ha látják hogy társuk feart kap. Ezektől a playerektol el kell távolodni.
A healereknek 2. fázisban figyeliük kell a dispellezésre.
Portálok elött a kijelölt csapatnek fel kell készülnie a portálozásra, nehogy lekéssék azt.
3. Fázis – leírás
Yogg-Saron whispers: Tell yourself again that these are not truly your friends...
A
3. fázis kezdetekor nem poppol több csáp, viszont a megmaradtakat (ha
vannak) meg kell ölni. Az eddig Yogg-Saront körülvévő buborék megszűnik
es a bosst lehet mostmár sebezni. A bossnak 55 millió HP-je van, de a
fázis eléréséhez 30%-ra le kell verni a boss agyát, ami azt jelenti,
hogy a fázis kezdetekor a bossnak 16.5 millió HP-je van.
Ebben
a fázisban a boss Immortal Guardian-ket spawnol körübelül 10 secenként,
amelyeknek 500.000 Hp-je van. Ezeket a mobokat a tankoknak kell
felvenniük. A mobokra egy Empowered nevű buff van felstackelve 9ig.
Stackenként 180%-kal nő a sebzésük, ami azt jelenti, hogy 9 stack
esetében 1620% bonusz sebzésük van. A mob sebzése alatt ez a buff
stackenként esik le a mobról. (50% HP-n körübelül 4-5 stack, 20%-on 1-2
stack marad)
Ezeknek a moboknak van egy másik képességük is, a Drain Life, amivel tickenként 3333 sebeznek. Ez a spell megszakítható.
Amikor
az immortálok kevés HP-n vannak Yogg-Saron egy másik képességét, a
Empowering Shadows-t használja. Ez a képesség egy channelinges heal, ami
a targetolt immortal közelében lévő immortalokat és magát Yogg-Saront
is healeli. Ez a képesség 750.000-t képes healelni 20 sec alatt. Ezt a
képességet csak úgy lehet megszakítani, hogyha a Yogg-Saron által
targetolt Immortal meghal. ha több Immortal van kevés HP-n, a boss
többet is targetolhat egyszerre.
Az
Immortalokat csak Thorim Titanic Storm nevű képessége tudja megölni. A
legjobb megoldás az, ha egyesével leverik a játékosok az Immortálokat
1%-ra, majd hagyják, hogy Thorim kivégezze őket. Ha elég nagy a raid
dps, akkor Yogg-Saron healje nem tud teljes mértékben érvényesülni és az
Immortál meghal.
Ebben
a fázisban Yogg-Saron használja Lunatic Gaze spellt, ami azt jelenti,
hogy aki a boss felé fordul automatikusan 6000-t sebződik secenként és
4% Sanity losst is szenved.A DD-knek el kell fordulniuk a bosstol amikor
elkezdi ezt a képességét channelingelni. A tankok úgy tudják a
Sanity-jüket visszastackelni, hogy az Immortalokat tankoló másik
tankokkal cserélnek.
3. Fázis – stratégia
Yogg-Saron whispers: There is no escape... not in this life... not in the next...
Lényegében amire figyelni kell a 3. fázisban: az immortalokat sorban alacsony HP-ra leverni és közben Yogg-Saronba is dpselni.
A
raid együtt áll ebben a fázisban. (A healek végig Yogg-Sarontól
elfordulva healelnek, hogy kerüljék a Lunatic Gazet.) A tank felveszi a
poppolt Immortalt, majd elfordul Yogg-Sarontol és úgy tankolja. A 3.
fázis egy DPS FIGHT, az 1. fázissal ellentétben! 2 tank szükséges ehhez a
fázishoz.
Fontos,
hogy MINDENKI figyeljen arra, hogy ha a Lunatic Gaze-t elkezdi
Yogg-Saron castolni, egyből elforduljon mindenki. Amint vége a Lunatic
Gaze-nek a dps folytathatja tovább Yogg-Saron sebzését.
A
legjobb stratégia, ha a spawnoló Immortalokat az összes dps együtt
sebzi, amíg le nem csökken a HP-juk 1%-ra, majd amíg a következő nem
poppol Yogg-Saront sebzik.
Amikor
a boss 8% HP körül van a csapat már nem törődik az Immortalokkal. A
lehető legnagyobb dpssel (Heroism, trinketek, CDk) sebzi mindenki a
bosst. Ilyenkor a tankok felveszik az Immortalokat és elnyomják az
életben maradáshoz szükséges képességeiket. Amikor Yogg-Saron 800.000 HP
alá ér, az Immortálok eltűnnek, a raid pedig megöli a bosst.