Mimiron

Képességek
Képességek az első fázisban, Leviathan MKII
Proximity
Mines: Az MKII hiányos 15 yard sugarú körbe taposóaknákat dob, amelyek
fire alapú sebzést okoznak minden olyan játékosra, amely rájuk lép. Egy
idő után maguktól felrobbannak, szintén sebzést okozva a nagyon közel
álló karaktereknek. A Rouge-ok hatástalaníthatják.
25 fős: 20000 fire sebzés, ha aktiválják (rálépnek)
10 fős: 9000 fire sebzés, ha aktiválják (rálépnek)
Napalm Shell: Azonnali fire sebzés, és ha az ember bennmarad a lángokban további tűz sebzés másodpercenként.
25 fős: 9425-10575 fire sebzés
10 fős: 7540-8460 fire sebzés
Plasma Blast: 3 másodperces varázslási idő után 6 másodperc alatti tűz sebzés a tankra.
25 fős: 30000 fire alapú sebzés 6 másodperc alatt
10 fős: 17000 fire alapú sebzés 6 másodperc alatt
Shock
Blast: 5 másodperc varázslási idő után 15 yardon belüli nagy nature
sebzés (azaz azonnali halál minden 15 yardon belül állóknak).
25 fős: 100000 nature sebzés 15 yardon belül
10 fős: 100000 nature sebzés 15 yardon belül
Képességek a második fázisban, VX-001 (Anti Personal Assault Cannon):
Heat
Wave: Azonnali fire sebzést kap minden játékos 80 yardon belül, ezen
felül egy „Heat Wave” debuffot, amely további fire sebzést okoz
másodpercenként, 8 másodperc hosszan.
25 fős: 9425-10575 azonnali, és 3000/sec debuff fire alapú sebzések
10 fős: 9425-10575 azonnali, és 2000/sec debuff fire alapú sebzések
Rapid Brust: Minden játékos, aki a boss előtt áll ranged, fizikai sebzést kap.
25 fős: 3299-3701 fizikai sebzés
10 fős: 2545-2855 fizikai sebzés
Rocket
Strike: a Boss hátára csatolt rakétákból lő ki 1-et 10 fős, illetve
2-őt vörös rúnával jelölt területre. Ezek a rúnák 4 másodperc alatt
jelölik a célterületet, ez alatt az idő alatt kell kifutni a
karaktereknek onnan. 4 másodperc után érkezik a rakéta, amely azonnali
halált okozó fire alapú sebzést okoz mindenkinek, aki a kijelölt
területen belül tartózkodik.
25 fős: 5000000 fire alapú sebzés (még Onyxia is belehalna kapásból…)
10 fős: 5000000 fire alapú sebzés (instant halál Sir Zeliekre)
Spinning
Up és P3Wx2 Laser Barrage: A VX-001 4 másodperces varázslási idő alatt
feltölti a lézerágyút (Spinning Up), ez alatt a raidnek a Boss háta mögé
kell futni. Ezt követően jön a P3Wx2 Laser Barrage, amely 80 yard
távolságon belül a Boss előtt igen nagy arcane sebzést okoz, miközben a
Boss lassan fordul az óra járásának megfelelő irányban, nagyon fontos
itt is, hogy a raid mindig a háta mögé mozogjon.
25 fős: 20000 arcane sebzés/másodperc
10 fős: 20000 arcane sebzés/másodperc
Képességek a harmadik fázisban, Aerial Command Unit:
Plasma Ball: A legnagyobb agróval rendelkező játékosra dobálja a varázslatot, fire alapú sebzést okozva neki.
25 fős: 14138-15862 fire sebzés
10 fős: 9425-10575 fire sebzés
Most pedig nézzük át, melyek a harmadik fázisban jelentkező Addok képességei:
02.03.01. Assault Bot:
Nagyon
fontos addok a Bossfight szempontjából, ugyanis egy egy percig
felhasználható tárgyat dobnak, a „Summon Magnetic Core” képességgel,
amivel az azt felszedő játékos a földhöz tudja kötni az Aerial Command
Unitot, így a melee dps is hozzáférhet.
Magnetic
Field: Dispellezhető varázslat, amelyet a robot az őt támadók közül a
legnagyobb agrójúnak adja, ez mozgásképtelenné teszi a játékost, illetve
6 másodpercre 30%-kal megnöveli a célpontra ható sebzéseket.
02.03.02. Bomb Bot:
Ezeket
az addokat érdemes lassítani valamely varázslattal, és az erre kijelölt
dps darálja le gyorsan, mert célpontjukhoz érve felrobbannak.
Explodes: Fire sebzést okoz a felrobbanó Bomb Bot 5 yardos körben, mindenkinek.
25 fős: 23563-26437 fire sebzés
10 fős: 23563-26437 fire sebzés
02.03.03. Trash Bot:
Egyszerű
fizikai sebzéssel bíró robot, amelyeket AOE varázslatokkal gyorsan
kezelni lehet. Érdemes őket tankoltatni, mert nagy számban veszélyesek a
dpsre és healre.
Képességek a negyedik fázisban, ahol mind a három fent felsorolt rész együtt, egységben van:
A képességek leírását lásd feljebb!
Proximity Mines
Shock Blast
Hand Pulse: A Heat Wave-et leváltó varázslat, 50000 yard távolságon belül okoz fire alapú sebzést.
25 fős: 7069-7931 fire sebzés
10 fős: 4713-5287 fire sebzés
Rocket Strike
Spinning Up és P3Wx2 Laser Barrage
Plasma Ball
Bónusz képességek Hard módban:
Új képességeket kap Mimiron a különböző fázisokban, ezeket szintén használja az utolsó fázisban.
Nagyon
fontos, hogy 30 másodpercenként 3 tűzfolt jelenik meg véletlenszerű
játékoson, amely 10000 fire sebzés/másodpercet okoz mindaddig, amég a
játékos kiáll belőle. Mivel random játékosra jön a tűz, és viszonylag
gyorsan, valamint az előző mindig megmarad, lassan továbbkúszva a
legközelebbi játékos felé, ezért érdemes a raidnek egy kupacban állnia,
együtt lassan kimozogni, illetve így együtt kapja meg a raid a Frost
Bomb képességet, amely kioltja a tüzeket, így nem fogy ki a csapat a
helyből. A tüzek megjelenése minden fázis alatt folytatódik, még a
fázisok között is!
Leviathan
MKII; Flame Supressant: Egyszer az első fázis során a boss minden
meglévő tüzet elolt, de a raid varázslási sebességét 50%-kal csökkenti 8
másodpercig. Divine Shield és Ice Block használatára leesik a debuff.
VX-001
Anti Personal Assault Cannon; Frost Bomb: Körülbelül 45 másodpercenként
kék bombát dob a teremben véletlen szerű helyere, játékos mellé, amely
10 másodperc után felrobban, és 50000 frost sebzést okoz mindenkire 30
yardon belül, valamint eloltja az esetleges területen belül eső tüzeket.
Ezért érdemes a raidet együtt tartani, tűz mellé állni, és idejében,
meghatározott irányban a Frost Bomb hatásköréből kimozogni.
A
harmadik fázisban, az Aerial Command Unit új addot tud hívni, ez az
Emergency Fire Bot: Van egy Deafening Siren képessége, amely 10 yardon
belül mindenkit silence-el. Ez egy aura. A robotok a teremben meglévő
tüzes területeket keresik, amelyeket egy vízsugárral el is oltanak, de
ha a játékos nem vigyáz, és a sugárba (cone) áll, 20000 frost sebzést
szenved el. Ezek a robotok gyorsan spawnolnak, és az ezzel megbízott
ranged dps-nek kell leverni őket – kevés életerejük van.
A Csata:
A Mimiron harc összesen négy fázisból áll, 10 fős verzióban 15 perces enrage timerrel.
A Raid ideális összeállítása:
Mind
10, mind 25 fős verzióban fontos, hogy olyan maintank legyen a raidben,
aki jól bírja a Plasma Blast varázslat sebzéseit. Erre ideális egy DK
(az anti-magic shell miatt), vagy egy Warrior (shield wall), illetve egy
maci druida (az igen sok életerő). A lehető legrosszabb erre a
feladatra a tankpaladin, aki viszont a harmadik fázis add-tankolására,
illetve negyedik fázis-agrótartásra jó választás.
Mivel
a Mimiron harc elsődlegesen jó healer-kérdése, ezért a gyógyítók
kiválasztása erre a feladatra nagy körültekintést igényel. Legyen direkt
tank-healer a csapatban (10es verzióban 1 healpaladin vagy pap – 25 ös
verzióban 2 vagy 3), valamint olyan gyógyítók, akik a csapat
gyógyításában jók: pap, druida (és ha nagyon muszáj, sámán, de a sámán a
legrosszabb választás ebben az esetben).
A
Harmadik fázishoz legyen a raidben 1-2 olyan warlock, vagy mage, akinek
elég sok élete van az Aerial Command Unit tankolásához, a legjobb, ha
ez a karakter pvp gearben van.
Az első fázis:
A
main tank vegye fel a Bosst ott, a terem közepén,és lehetőleg tartsa is
ott, a healerek és a ranged dps max range-ben álljanak a boss körül,
úgy hogy minden 2-3 dps közelében legyen 1 healer legalább, 10-15 yardra
egymástól. A melee dps állja körül a bosst, úgy hogy előtte ne álljon
senki, csak a main tank.
Nagyon
fontos dolog az első fázis folyamán az, hogy ha jön a Shock Blast
(elkezdi castolni), minden melee dps és tank az aknák körén kívülre
fusson, többen taposóaknára futhatnak (ezzel ne nagyon törődjön az
illető), a healerek pedig azt az embert gyógyítsák meg. A Shock Blast
után az agro nem rezetelődik, a boss – jó esetben – a tankot követni
fogja, ilyenkor pozícionálja újra középre.
A
Napalm Shellt általában a ranged dps-re dobja Mimiron, ami egy tüzes
területet okoz, amiből azonnal ki kell mozogni mindenkinek, akit érint,
illetve a közelben lévő gyógyítóknak az áldozatokat ki kell healelnie.
Amikor
a Plazma Blast jön, azonnal a lehető legtöbb healernek a tankra kell
állnia, és gyógyítania, a varázslat nem megszakítható, kár is vele
próbálkozni, trinketek, cd-k kihasználása fontos.
A második fázis:
Amikor
a Leviathan MKII-t leveri a raid, rövid szünet következik, amíg VX-001
aktiválódik a terem közepén. A VX-001 nem tankolható, véletlenszerűen
lövöldözik a raidre. A Boss-harc egyik leggyógyítóbb – specifikus
fázisa. Nagyon fontos most a csapatot healelők tehetsége, pont ezért
healer+2-3 dps felállásban max range-től melee range-ig.
Ebben a fázisban két képességre kell figyelni:
Ha
Rocket Strike jön, akkor a vörös rúna által megjelölt területről ki
kell mozdulni, épp csak annyira, hogy a határain kívül +1-2 yard legyen,
így biztosan nem kap a játékos sebzést. Ez bárhol megtörténhet; ranged
dps-ek között, illetve melee range-ben is.
A
Heat Wave-et mindenki megkapja a range-en belül (márpedig aki dps-elni
akar, az megkapja), erre tartjuk a csapat-healereket. Sok dolguk lesz.
A
Spinning Up jön, amit a legtöbb Boss-Mod kijelez, illetve, akinek
nincs, maga a WoW is, azonnal fusson a Boss háta mögé, majd a Laser
Barrage közben is mindig a VX-001 háta mögött kell lenni, ilyenkor
ugyanis fordul a tengelye körül.
A harmadik fázis:
Miután
a VX-001-t leverte a raid, egy újabb szünet után az Aerial Command Unit
aktiválódik, akire a lehető legjobb idő alatt elegendő agrót adjon a
tankolásával megbízott mage vagy warlock. Legyen rövid rátankolási idő
is. A többi ranged dps mindig a bosst darálja. A korábbi tank-healerek
ezt a bizonyos ranged dps-tankot healeljék a továbbiakban.
Nagyon
fontos még a raid elhelyezkedése; a padlón látható 4 irányba futó
vonalak között, az egyik negyedbe helyezkedjen el a csapat, úgy, hogy az
egyik oldalon, a legközelebbi vonalnál álljon a dps-tank, a melee dps
és a melee tank pedig a többiek előtt. A raid elhelyezkedését ebben a
fázisban még az első fázis előtt beszéljék meg a játékosok.
Szintén
még a teljes Boss-harc előtt jelöljenek ki a játékosok olyan dps-t,
akik a Bomb Bot-okkal foglalkoznak, ha jönnek. Ha ez melee dps, akkor a
healereknek lesz egy kis dolguk, ha csak ranged dps, akkor kevés lesz a
sebzés az Aerial Command Unitra. Az optimális, ha mindkét dps-típusból
egyenlően válogat a raid.
A
melee tank(ok) az Assault Bot-okat mindenképp tartsák, illetve még a
Trash Bot-okat is, lehetőség szerint. A melee dps elsősorban az Assault
Bot-okra koncentráljon, darálják le őket. Ha meghal az egyik Assault
Bot, azonnal lootolja valaki (ezt az embert szintén az elején nem árt
kijelölni). Ez a valaki használja a tárgyat, és kösse le az Aerial
Command Unitot, így a melee dps is hozzá fog férni. Ha a Boss a talajhoz
van rögzítve a Bomb Botos táraságon kívül (leszámítva ha nincs Bomb
Bot), mindenki azonnal darálja az Aerial Command Unitot.
Ha
az Aerial Command Unitot leverte a raid, a fennálló rövid szünetet a
maradék addok elpuszítására, illetve a helyes pozíció felvételére
használja.
A negyedik fázis:
A
negyedik fázisban az előző három fázisból ismert különböző Boss-részek
összeállnak, mindegyik 50%-os életerővel. Nagyon fontos, hogy a
különböző részek külön-külön targetelhetők, és ezeket lehetőleg
egyszerre kell leverni. A ranged dps 2/3-a (25 fős verzióban), sebezze
az Aerial Command Unit-részt, másik 1/3-a pedig a középső VX-001 részt a
melee dps 1/3-ával. Az alsó, MKII-t csak melee-k sebezzék. A
legkevesebb életereje az Aerial Command Unitnak van, ha kell legyen
dps-stop. Ha az egyik rész meghalt, 10 másodperc idő van arra, hogy a
többi rész is meghaljon, különben auto repair jön, amely 30%-ra gyógyít
vissza minden alkotórészt.
Tankolásról:
A harmadik fázisban kijelült wl/mage tankolja az Aerial Command Unitot, a tank healerek felével, 15 yardon kívülről.
A melee tank pedig ugyanúgy tartsa a legalsó részt, az MKII-t, mint az első fázisban.
Ebben a fázisban nagyon sok mindenre oda kell figyelni, szóval ne csodálkozzon a kedves olvasó, ha elsőre nem sikerül.
A
raid először is az első fázishoz hasonlóan helyezkedjen el. Figyeljen a
Rocket Strike-okra, a második fázisban leírtakhoz hasonlóan, illetve a
melee dps a Shock Blastra – lásd az első fázist. Továbbá a legfontosabb a
Spinning Up és P3Wx2 Laser Barrage – párosra való odafigyelés,ugyanúgy
mint az első fázisban, ha Spinning Up jön, azonnal a Boss háta mögé kell
futni, figyelve az aknákra, ebben az esetben az alsó részt tankoló
melee-tanknak is a VX-001 háta mögé kell rejtőznie (az se baj, ha már
rögtön a negyedik fázis elején VX-001 mögé áll),a Boss követni fogja.
P3Wx2 Laser Barrage után általában Shock Blast jön, ha mindezeknek vége,
érdemes visszahelyezkedni a megfelelő előző pozíciókra (de anélkül is
menni fog a Boss).
Hard Mode:
A
Hard Mode a Firefighter nevet viseli, lásd feljebb, a képességeknél,
hogy miért. A Nagy Piros Gomb megnyomásával aktiválódik ez a mód. Minden
Mob, illetve Boss 30%-kal több sebzéssel és életerővel bír, illetve
Mimiron járművei is új képességeket kapnak, lásd feljebb, 02.05. rész.
Nagyon
fontos, hogy a csapatnak összeszokottnak kell lenni, mindent az elején
alaposan megbeszélni, illetve a raid NE vágjon bele a hard mode-ba, ha
bárki is meghal a Laser Barage, Shock Blast, Rocket Srike vagy taposó
aknák miatt.
A Boss a Nagy Piros Gomb megnyomása után aktiválódik, elkezdődik az első fázis. Új enrage timer jön, ez pedig 10 perc.
Minden
fázisban, mint ahogy a 02.05 részben olvasható, 30 másodpercenként 3
tűzfolt jelenik meg, amelyeket el kell oltatni Frost Bombokkal, illetve
Fire Emergency Botokkal. A Botokat addig nem szabad megölni, amíg 1
tűzfoltot nem semmisítettek meg, illetve lehet hagyni őket, ha nem
veszélyeztetik a raidet.
A
Hard mód fő nehézsége az, hogy a lassan kúszó tüzeket kontrollálni
kell; mindig ezek mellé álljon a raid együtt úgy, hogy ne kapjon
sebzést, mozogjon együtt a csapat, akkor is ha Frost Bomb jön. Ha a raid
ezt nem tudja kezelni, a 3. fázis végére a terem majdnem egésze tűz
alatt lesz, ami halállal egyenlő.