Hodir

Biting Cold: A képesség stackelődik a játékosokon, csak mozgásra esik le, a hatására egyre több frost damaget kap.
Freeze: Minden környezetében tartozkodó játékost sebez (AoE) és lefagyasztja őket. Dispellezhető!
10 fős: 5550-6450 (?) frost sebzés
25 fős 5550-6450 frost sebzés
Flash Freeze: Fehér rúnaköröket idéz, amelyekből első lépésben ki kell szaladni, vagy ellök messzire a leszakadó [...]
Képességek
Biting Cold: A képesség stackelődik a játékosokon, csak mozgásra esik le, a hatására egyre több frost damaget kap.
Freeze: Minden környezetében tartozkodó játékost sebez (AoE) és lefagyasztja őket. Dispellezhető!
10 fős: 5550-6450 (?) frost sebzés
25 fős 5550-6450 frost sebzés
Flash
Freeze: Fehér rúnaköröket idéz, amelyekből első lépésben ki kell
szaladni, vagy ellök messzire a leszakadó jég, aztán a keletkezett
hókupacra felmászni, hogy ne fagyjunk be.
10 fős: ?
25 fős ~13500 frost sebzés
Ice
Shards: Kis rúnaköröket idéz, amibe jégszilánkok potyognak, a
rúnakörben állókat eltaszítja és sebzi őket. Maga után hókupacot hagy.
10 fős: 12000 frost sebzés
25 fős: 12000 frost sebzés
Frozen
Blows: Hodir saját buffja, ami gyengíti a közelharci sebzését 70%-kal,
de ad neki egy plusz frost alapú sebzést. Pluszban egy aoe sebzés
effektet is kap!
10 fős: 31062 frost + 4000 frost/2 másodperc
25 fős: 40000 frost + 4000 frost/2 másodperc
Hodir elötti trash
Háromféle mob-típussal találkozhatunk a Hodir előtti jégbarlangban:
Champion
of Hodir (?): ez egy óriás, 2 féle képességgel; egy bizonyos random
területen frost-nova szerűen befagyasztja a játékosokat, illetve stomp,
amely hátralöki a melee-rangeben álló karaktereket – elég magasra,
sérülnek az illetők, amikor leesnek. Az ilyen jellegű ellenfélre a
legjobb taktika az, ha a tank a pull után kihúzza az előző megtisztított
szoba közepére, és a raid tagjai körbeállják, szépen elosztva magukat a
szobában, de úgy, hogy véletlenül se húzzanak be partolt vagy kisebb
„hóhalmok”ból yormungarokat. (Az aranyos, soksertéjű gyűrűsférgek közé
tartozó lényeket nagy fagytűréssel, agresszív állkapoccsal és fehér
szőrrel itt-ott a testükön.)
Ice
Elemental és Revenant – patrolok: 3 ilyenre kell számítani a
barlangrendszerben, mindegyiket a következő képpen kell kiírtani: A
revenantot ölje meg először a csapat, őt tartsa az egyik tank (bármely),
a három elementalt pedig a másik (Lehetőleg paladin vagy DK, terület
tankolással). Amikor a revenant meghalt, a melee dps-nek ügyelnie kell a
3 elemental közelében, mert néha jégesővel kedveskednek az őket
zaklatóknak.
Jormungar a
hóhalmokból: Viszonylag kevés életerővel és sebzéssel rendelkező mobok,
az egyetlen hátrányuk, hogy nem egyszerre ugrálnak ki a halmokból, így
könnyen húzhat agrót az a balga dps, aki aoe-vel próbálkozik a csoport
elején. Az ilyen halmokhoz paladin-tankot vagy DK-t érdemes használni,
akik a megfelelő AOE-ket használva mindent tudják tankolni.
A csata
A kiindulási helyzet:
Amikor
a kedves kalandor belép Hodir jégcsarnokába néhány jégbefagyott, baráti
NPC-vel találja magát szemközt. Ezek a következők:
Egy
lézerbagoly (druida), amely viszonylag nagy sebzéssel és az égből jövő
csillagfény-nyalábokkal segíti a játékosokat. Ezek a fénynyalábok
haste-ratinget adnak, gyorsítva a damage-osztást.
Pap: a befagyott játékosokat szabadítja ki dispell magic-kel, időnként healel is.
Varázsló: Sebzésével illetve kis tüzeivel segíti a karaktereket, amelyek mellett nem fagy be az ember Hodir flash freeze-jétől.
Sámán: Sebzésével, és critical chance növeléssel segíti a csapatot – storm cloud.
Maga a boss a kissé ellipszoid terem távolabbi nyújtópontjában áll.
A csapat ideális összeállítása:
Hodirhez
elegendő egyetlen tankot felsorakoztatni, de nagyon fontos, hogy frost
resistence felszerelést hordjon, természetesen úgy, hogy a kritikus
sebzések elleni immunitás megmaradjon (540 defense rating). (A másik
tank átkapcsolhat valami nem tankos talentfára)
Három
healer kell (kezdő csapatnak), az egyik lehet paladin, aki csak a tank
gyógyításával foglalkozzon, a másik lehet sámán vagy priest, chain
heallel és circle of healinggel a csapat gyógyítására, illetve azon
esetekben, amikor a boss a Frozen Blows buffal rendelkezik, a tank
életben tartására. Harmadik gyógyítóként a legjobb a druida, az ő
feladata csak a csapat gyógyítása.
A pull, a csapattagok elhelyezkedése, további taktikák:
A
Bossnak van pár perc (7?) enrage timere. Érdemes odafigyelni,
megfigyelni először a képességeit, a mozgást, az NPCk és játékostársak
kiszabadítását, és utána a dpsre koncentrálni, beletelhet pár
próbálkozásba, mire minden klappol, de nem szabad elkeseredni, mert
Hodir nehéz boss.
(!)Az
első és legfontosabb szabály: A Biting Cold nevű képesség miatt minden
csapattagnak mozognia kell! Ha a Biting Cold debuff 2x rajtad van,
mindenképp ugorj, sétálj stb, mert elég csúnya sebzést szedhetsz össze
miatta.
Akinek Storm Cloud buffja van, menjen ki a nagyobb tömegből (pl melee dps közül), és álljon 1-2 ranged dps karakter közé-köré.
(!)
A tanknak a boss behúzása után gyorsan agrót kell építenie, különösen
igaz ez a hard mode próbálkozásra (lásd lejjebb). Mindig arra kell
odafigyelni (nemcsak a tanknak), hogy a kisebb rúnakörökből mozogjon ki
(pár lépés oldalra pl), mert ha túl sokat bámészkodik az ember a
mennyezetről Ice Shardok potyognak a fejére a kisebb rúnakörökön belül.
Ez a képesség egyrészt megsebzi az illetőt, illetve ami a legrosszabb:
hátrataszítja. Ha valakinek Biting Cold debuffja van, az nagyobb sebzést
kap ettől a képességtől.
A
boss néha használja a Freeze képességét, amely olyan, mint a varázslók
frost novája, kissé nagyobb sebzéssel, de ami a veszélyesebb: nem tud az
ember tőle mozogni, tehát biting cold debuffot kap, illetve nem tud mit
tenni a Flash Freeze ellen, amit láss a következő bekezdésben.
(!)
Hodir bizonyos időközönként elkezdi varázsolni (castolni) a Flash
Freeze képességét, ezt az is fogja jelezni, hogy a teremben megjelennek
nagyobb fehér rúnakörök. Itt nagyon oda kell figyelni arra, hogy ezekből
a körökből az embernek ki kell állnia először; amikor Hodir a
castolásban kb a félig ér, a plafonról Ice Shardok esnek ezekbe a
nagyobb rúnakörökbe, amelyek – ha az ember benne áll – elrepítik elég
messzire sebzés kíséretében. Namost, ha ezek az Ice Shardok leestek, a
rúnakörökön belül kis hóhalmok keletkeznek, ezekre azonnal fel kell
másznia a karaktereknek, különben hatni fog rájuk a Flash Freeze, amely
egy Ice Blockba fagyasztja a szerencsétlenül járt játékost, DOT sebzést
kap, amelyet növel a Biting Cold debuff (amit természetesen megkap, mert
nem tud mozogni), illetve a boss Ice Shardot fog a legközelebbi
lehetőségnél rávarázsolni, és az már halálos, ha be van fagyva az ember.
Szerencsére ezekből az Ice Blockokból ki lehet szabadítani
szerencsétlen bajtársunkat, csak a jég 40k életét kell leverni…Flash
Freeze után a legtöbb NPC Ice Blockba fagy, azért ha volt olyan
szerencsétlen csapattag, akit elkapott ez a képesség, a többiek őt
(őket) szabadítsák ki előbb, a következők mindig az NPCk legyenek,
mielőtt a dps újra a bossra koncentrál.
(!)
Frozen Blow buffnál, amit általában a Flash Freeze után kap meg Hodir,
érdemes mindenféle sebzés-csökkentő, parry-block-dodge növelő eszközt
bevetni, mert még frost resistence felszerelésben is 15-20 ezres
sebzéseket kap a tank, ha a boss eltalálja. Ha nem hord frost ressi
cuccokat, a healerek bizony izzadni fognak, 40k körüli sebzésekre kell
számítani.
A fentebb
leírtak miatt a tanknak érdemes valahol ott tankolnia, ahol a boss a
pull előtt állt (normál módban), a ranged dpsnek kb egy csoportban kéne
állnia a terem közepén. A tankhealernek mindig a tankot kell követnie a
mozgása közben, még a maradék két gyógyítónak a csapat többi tagjának a
mozgását kell kísérnie. (De ez alap.)
A hard verzió
Hodir Hard módja az idő; ha a raid képes a bosst 3 percen belül megölnie, megkapja az achievementet.
Ennek
2 alapfeltétele van: A csapat legyen összeszokott, jól felszerelt,
3000dps (4000 körüli az ideális) fölötti sebzése legyen a dps
karaktereknek. A másik pedig egy olyan tank, aki jó megfigyelő, gyorsan
tud agrót felépíteni és megtartani, valamint precízen képes mozgatni a
bosst.
A
3 percen belüli győzelemhez nagyon fontos, hogy a sámán NPC és a
lézerbagoly NPC mindig elsőre szabaduljanak ki a Flash Freezeből, ők
adják ugyanis a legfontosabb buffokat a raidnek.
A csapat elhelyezkedése és a boss kiting-ja:
A ranged dps-nek mindig valamely starlight-buffba kell állnia, így gyorsítva a sebzés – osztást.
A
tank úgy húzza a bosst, hogy ő maga, illetve a melee dps szintén
megkapja a starlight-buffot, de arra vigyázva, hogy a kisebb rúnakörökbe
eső Ice Shardok ne sebezzék őt, illetve lehetőleg a melee dps-t sem;
tehát ha az egyik starlight-nál megjelenik egy kisebb rúnakör, azonnal
kihúzni a bosst, saját magát és a melee dps-t belőle, és rögtön másik
starlightot keresni, és belesétálni.
Hard
módban minden a tank ügyességén múlik, ugyanis a dpsnek nem szabad
odafigyelnie az agróra, annyi sebzést kell kiosztania, amennyi belefér,
megfelelő buff-helyekre mozogva.