Ignis the Furnace Master

1. Képességek
Általános képesség: Parry után nem fog gyorsabban ütni
Scorch:
a boss egy tűzsugarat lő ki, ami az előtte 30 yardon belül álló
embereket sebzi. Ez egy DoT alapú sebzés, ami 3 másodpercig tart, de fél
másodpercenként sebez. Ezenfelül a föld is megpörkölődik és aki benne
áll kap egy debuffot, amitől az ember kap debuffot és a 13 yardon belül
tartózkodó emberek meggyulladnak. Ennek a képességnek még az a fontos
tuladjdonsága, hogy az Ignis által idézett Iron Constructok ebből buffot
kapnak.
10 fős: 2357 – 2643 DoT (0,5 mp., 3 mp-ig) tűz alapú
25 fős: 3770 – 4320 DoT (0,5 mp., 3 mp-ig) tűz alapú
Flame Jets:
Amikor dobbant a boss a földből láng gejzírek törnek ki, melyek
mindenkit érintenek a raidben. Ilyenkor az ember felrepül a levegőbe. A
castereknek fontos, hogy ez mindenféle castolsz megszakítja és 8
másodpercig nem tudsz varázsolni semmit (healereknek nagyon fontos).
10 fős: 5655 – 6345 + DoT 1000 (1mp, 8 mp-ig) tűz alapú sebzés
25 fős: 8483 – 11198 + DoT 2598 (1mp, 8 mp-ig) tűz alapú sebzés
Slag Pot: Ignis
odarohan egy véletleszerűen kiválasztott emberhez, majd belehajítja a
hasán lévő kondérban, ahol nem tud támadni 10 másodpercig.Tehát a healer
tudja gyógyitani magát. Ha túléli kap egy buffot, ami 100% Haste-t
garantál 10 másodpercig.
10 fős: 3500 (1 mp., 10 mp-ig) tűz alapú sebzés
25 fős: 5000 (1 mp., 10 mp-ig) tűz alapú sebzés
Activate Construct: Megidéz egy Iron Constuctot. Erről kicsit részletesebben lentebb írok.
10 fős: 40 másodpercenként idéz egy Iron Constructot (HP: 3,56 millió)
25 fős: 30 másodpercenként idéz egy Iron Constructot (HP: 3,81 millió)
Strength of the Creator: Amikor
a boss megidézi az Iron Constructot akkor megkapja ezt a buffot, ami
+20% sebzés bónuszt ad neki, mind Normál, mind Heroic módban. Ez addig
van a bosson, míg az add él, de ha több add van ez a buff stackelődik.
1.1 Add: Iron Construct
A
boss idézi ezeket a dögöket. Módtól függetlenül 1000 – 2000 között
mozog a sebzésük. Ezeken lehet CC-t használni: Entangling Roots, Frost
Nova, és még sorolhatnám. Megölni ezeket úgy lehet, hogy az offtank,
vagy esetleg egy dps, a boss által használt Scorch képesség során
felpörkölt izzó talajra visszük, amitől egy stackelő buffot kap és
gyorsabban fog ütni. Mikor eléri a 10-et eléggé bemelegszik és Molten
Construct lesz belőle, amihez kap egy tűz sebzésű aurát. Fontos, hogy
ezután azonnal aggrót szerezzen rajta az akit ezzel megbíztak, mivel
ledobja az összes aggrót. Miután az adott ember kezelésbe vette kezdje
el húzni a víz felé. Mikor eléri a fizet lehűl, a színe sötétlila lesz
és 20 másodpercig stun alatt lesz. Ebben a fázisában elég törékeny
(ezért Brittle Construct a neve), 50%-al nagyobb eséllyel crittelünk
bele, és ha egy támadás 5000, vagy attól többet sebez rajta akkor
szétesik és felrobban. A robbanás 10 yardon belül 20000 sebzést okoz.
Ezért érdemes távolsági DPS-t bevetni rajta. Ha a törékeny fázisában nem
sikerül kinyírni, akkor újból Iron Construct lesz belőle, majd minden
kezdődik előről. Majd elfelejtettem, hogy nem immunisak a tűz alapú
varázslatokra.
2. Stratégia
A
raid felállításakor figyleni kell arra, hogy Ignis-nek vannak addjainak
aktiválása a módtól függ (Normál: 40mp., Heroic: 30 mp.), ezért ezek
kezelésére kell a main tankon kívűl egy off tank, vagy 1 tapasztalt
(Heroic módban 2-3) DPS, mivel az addok relatíve nem ütnek nagyot (1k-2k
prot. warriba).
A
main tanknak viszonylagos jobb cuccban kell lennie, mivel a Ignis elég
nagyokat üt, ezenfelül a tüzet sem pazarolja. Tehát Naxx és felette
gearelt tank jöhet szóba.
A DPS minimum 3500 legyen, de a 4000 ajánlott. A DPS-nek még fontos az, hogy időben kimenjem a Scorch után hagyott parázsból.
A
healernek nincs különösebb dolguk. Emlékeztetem a healereket, amikor
bekerülnek Ignis hasán lévő üstbe, ott tudják gyógyítani magukat és
vigyázniuk kell arra, hogy ne castoljanak amikor Ignis a Flame Jets
képességet használja!
Most már jöhet a konkrét harc.
A
main tankra lehet Misdirectiont rakni, vagy csak az egyszerű
berohanással. Az aggrózás után menj a két vizes medence valamelyikéhez
(ezt a videó alapján mondom), miután már biztosan van aggró és a többiek
elhelyezkedtek a boss mögött, mehet a DPS. A Ignis-nek nincs Cleave
képessége, így abból nem történik baj, ha véletlenül valaki a boss elé
kerül. Tehát a main tank elkezdi tankolni, amikor Ignis elnyomja az első
Scorch-ot akkor a tank elkezd oldalazni a másik medence felé, úgy ,
hogy kimenjem a Scorch által izzó föld alól, majd Ignis-t elforgatja
úgy, ahogy a kezdésnél volt. Arra ügyelni kell, hogy a melee is tudja
püfölni a boss-t. A második Scorch után előre szalad, azaz megforgatja
Ignis-t. Ilyenkor még mindig a medencénél van a tank. Jön a harmadik
Scorch, ekkor újból oldalazik, igazít és tankol tovább. Mikor jön a
következő Scorch, akkor átfut a Ignis-en, félfordulat és minden kezdődik
előlről. A boss természetesen nem csak a Scorch képességét használja,
hanem a többit is, így nem kell megijedni attól, ha mondjuk a boss
megfordul egy pillanatra, mert az üstjébe rak egy embert. Amikor lehív
egy Iron Constructot, akkor megkapja a Strength of the Creator buffot,
addonként nő a buff ereje, vagy csökken, ha hal meg add. Az addok
kezelése a megbízott ember/ek feladata, tehát nem fogok
„személyeskedni”. Amikor az add spawnol, akkor behúzza a Scorch által
megváltoztatott földre, ilyenkor megtáposodik, gyorsabban kezd ütni,
majd 10 stacknél, Molten Construct lesz belőle. Ilyenkor az előző aggrót
ledobja! Ebben az állapotában 100% al gyorsabban üt és mozog, AoE
tűzsebzése van amelynek hatósugara 7 yard, ezért gyorsan be kell vinni
valamelyik vizes medencéde, ahol lenyugszik és 20 másodpercen belül
megölik. Ekkor healer ne legyen a közelében a robbanás nagysága miatt..
Ha ez nem kerül sorra, akkor újra Iron Constuct lesz, és minden
kezdődik.
A harc hosszú és mindenki számára nagy próbatétel. Miután az emberek megtanulták, hogy mozogjanak a harc során könnyű leverni.